ביטוח רפואי - החזר הוצאות

בבואנו לבחון את הסיכונים הכלכליים עימם נאלץ אולי להתמודד בעתיד, התחום הרפואי מהווה נדבך בו  חשוב ביותר לגדר סיכוני חיים.

אירוע רפואי קשה מחייב היערכות מבעוד מועד, אחרת, נמצא עצמנו חשופים להוצאות שעשויות להגיע למאות אלפי דולרים ולחורבן כלכלי ונפשי של ממש.

ביטוח בריאות מאפשר בראש ובראשונה התמודדות קלה יותר עם הצד הכלכלי 

ומאפשר לקבל את הטיפול הנכון ביותר גם כאשר עלותו מגיעה למיליוני דולרים.

הביטוח המשלים נותן לרוב פתרון טוב לנושאים פשוטים ויומיומיים אך אינו מסוגל לספק פתרון מקיף לטיפולים יקרים בחו"ל, תרופות שאינן בסל ועלותן עשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש ועוד.

ביטוח הבריאות בנוי מכמה רבדי כיסוי. להלן החשובים שבהן, שאינם מקבלים פתרון ראוי במסגרת הביטוח המשלים בקופות החולים:

השתלות איברים – מיעוט יחסי של אזרחים המוכנים לתרום איברים, מביא לכך שאדם שיזדקק להשתלת כליה, לב, כבד ועוד, יאלץ להמתין זמן רב עד למציאת תורם מתאים.

זמן ההמתנה הארוך עלול לסכן את חייו ולהקשות על הגוף לקלוט את האיבר המושתל. תנאי הזכאות לקבלת מימון מהמדינה או מהביטוח המשלים קשים מאוד.

באמצעות רכישת ביטוח, המבוטח מקבל מימון מלא להשתלה בחו"ל יחד עם כל ההוצאות הנוספות וללא כל תלות בזכאות מהביטוח המשלים בקופת החולים.

ניתוחים וטיפולים מיוחדים בחו"ל – כשאין בישראל מנתח בעל ניסיון או מכשור רפואי חדשני לטיפול בבעיה הרפואית, המבוטח יעדיף לעבור את הטיפול/הניתוח בחו"ל.

הקושי לקבל מימון מהמדינה או מהביטוח המשלים גבוה. תנאי הזכאות בפוליסת ביטוח קלים הרבה יותר וחלק מהפוליסות מאפשרות תשלום של מלוא עלות הניתוח בחו"ל כולל תשלום עבור ההוצאות הנלוות.

תרופות מצילות או מאריכות חיים – בכל שנה מתכנסת וועדת הסל ומחליטה אילו תרופות יכללו בסל מעתה ואילך. חברות התרופות מגישות תרופות בכמיליארד וחצי ₪ ורק כשליש מהתרופות יכללו בסל. המשמעות היא שקיימות תרופות יעילות היכולות להציל חיים, להאריך חיים ולשפר איכות חיים,אך הללו לא יכללו בסל ומי שיזדקק להם, יאלץ לשאת את מלוא התשלום בעצמו. סכומים אלו  יכולים להגיע לאלפי שקלים בודדים בשנה ואף לעבור 500,000 ₪ למחלות קשות. הביטוח המשלים אינו רשאי לשווק תרופות מצילות ומאריכות חיים שאינן בסל, ולכן הפתרון היחידי הוא רכישת כיסוי ביטוחי.

ניתוחים בישראל וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל – כשיש צורך בהתערבות כירורגית, נרצה לקבל את המנתח הטוב ביותר, שינתח אותנו בבית חולים פרטי שבו יש צוות מצוין ובזמינות המהירה והנוחה ביותר עבורנו. ביטוח פרטי מאפשר למבוטח לקבל את כל אלו וללא כל השתתפות עצמית, כפי שקיים בביטוחים המשלימים בקופות החולים.

עולם הרפואה צועד לטיפולים שמשיגים תוצאה זהה לזה של ניתוח, אולם ללא כל התערבות פולשנית, כדוגמת טיפולים בגלי הלם, הזרקות לברכיים, טיפול בגלי רדיו, אביזר דנטלי לסובלים מדום נשימה ועוד ועוד. גם עבור טיפולים אלו תקבלו מימון מהביטוח הפרטי.

ניתוחים בחו"ל – אפשרות לעבור ניתוח בבית חולים פרטי בחו"ל גם כאשר קיים מנתח מתאים וזמין בישראל.

שירותים אמבולטוריים (שירותים שלא בעת אשפוז)  – אפשרות לקבל שרותי רפואה פרטיים על פי הצורך הרפואי ולא על פי החלטות כלכליות. ניתן לפנות לכל רופא פרטי בו בוחר המבוטח, ניתן לעבור בדיקות אבחנתיות בכל מרכז רפואי בו בוחר המבוטח  וניתן לעבור טיפולי פיזיוטרפיה בקליניקה של המטפל וקבלת שירותים נוספים המשתנים בין חברות הביטוח

רפואה משלימה ( אלטרנטיבית) – אפשרות לקבלת כ 20 טיפולים בשנה בתחומי הרפואה משלימה כדוגמת : שיאצו, כירופרקט, הומאופט, עיסוי רפואי ועוד. ניתן לפנות לכל מטפל